Oferta Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Zwoleniu
na rok szkolny 2021/2022
Lp. |
Tytuł zajęć |
Forma zajęć |
Adresat |
Uwagi |
1. |
Bezpieczeństwo w Internecie. |
grupowe
|
uczniowie szkół podstawowych |
Zajęcia realizowane na terenie placówek. Czas realizacji - 45 min. |
2. |
„Czarne fale”- zajęcia profilaktyczne dla młodzieży na temat depresji. |
grupowe
|
uczniowie szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych |
Zajęcia realizowane na terenie placówek. Czas realizacji - 45 min. |
3. |
„Trening pewności siebie” – program dla dzieci doświadczających przemocy rówieśniczej. |
grupowe |
uczniowie w wieku 9-14 lat |
Zajęcia realizowane na terenie Poradni. Czas realizacji 4 spotkania 90 min. |
4. |
Zajęcia integrujące grupę klasową - budowanie na nowo relacji interpersonalnych.
|
grupowe |
uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
Zajęcia realizowane na terenie placówek. Czas realizacji 4x45 min. |
5. |
Radzenie sobie ze stresem, lękiem, redukowaniem napięć.
|
grupowe |
uczniowie szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych |
Zajęcia realizowane na terenie placówek. Czas realizacji - 45 min |
6. |
Motywacja do systematyczności w nauce.
|
grupowe |
uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
Zajęcia realizowane na terenie placówek. Czas realizacji - 45 min |
7. |
Trening kompetencji społecznych dla dzieci nieśmiałych. |
grupowe |
uczniowie szkół podstawowych |
Zajęcia realizowane na terenie Poradni po zebraniu grupy. |
8. |
Konsultacje psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne. |
indywidualne |
na bieżąco, według zapotrzebowania |
Realizacja na terenie PP-P. |
9. |
Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna. |
indywidualne |
dzieci i uczniowie wszystkich szkół |
Realizacja na terenie PP-P. |
10.
|
Terapia psychologiczna indywidualna/grupowa dla dzieci i młodzieży. |
indywidualne/ grupowe |
|
|
|
|
grupowe |
|
|
12. |
Terapia logopedyczna.
|
indywidualne |
na bieżąco, według zapotrzebowania |
Realizacja na terenie PP-P. |
13. |
Pomoc w wyborze kierunku kształcenia. |
indywidualne |
|
Realizacja na terenie PP-P.
|
14.
|
Badania przesiewowe SRD. |
indywidualne |
kwiecień – maj oddziały przedszkolne, klasy I szkół podstawowych |
|
15.
|
Przesiewowe badania słuchu. |
indywidualne |
|
Realizacja na terenie placówek lub w Poradni |
OFERTA ZAJĘĆ, WARSZTATÓW DLA RODZICÓW NA TERENIE PORADNI LUB SZKOŁY/PLACÓWKI PO ZEBRANIU GRUPY
Lp. |
Tytuł zajęć |
Forma zajęć |
Adresat |
Uwagi |
1. |
,,Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły." - zajęcia dla rodziców dzieci w młodszym wieku szkolnym – program rekomendowany. |
grupowe (do 6 osób)
|
rodzice |
Czas realizacji – 10 spotkań x 3-4 godziny.
|
2. |
„Rodzeństwo bez rywalizacji”- zajęcia dla rodziców - program rekomendowany. |
(do 6 osób) |
rodzice |
Czas realizacji – 10 spotkań x 3-4 godziny. |
3. |
,,Jak mówić do nastolatków żeby nas słuchały, jak słuchać żeby z nami rozmawiały” - zajęcia dla rodziców nastolatków – program rekomendowany. |
Grupowe (do 6 osób) |
rodzice |
Czas realizacji – 10 spotkań x 3-4 godziny.
|
4. |
„Bez klapsa”- zajęcia dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym. |
(do 6 osób) |
|
Czas realizacji – 6 spotkań x 2 godziny. |
5. |
Program Wzmacniania Rodziny - program rekomendowany.
|
grupowe (do 6 osób) |
rodzice dzieci w wieku 10-14 lat |
Czas realizacji – 7 spotkań x 2 godziny. |
6. |
„Trening pewności siebie” – program dla dzieci doświadczających przemocy rówieśniczej – moduł dla rodziców. |
grupowe (do 6 osób) |
rodzice dzieci w wieku 8-14 lat |
Czas realizacji – 2 spotkań x 2 godziny |
OFERTA DLA RAD PEDAGOGICZNYCH
Lp. |
Temat szkolenia |
Forma zajęć |
Adresat |
Uwagi |
1. |
Interpretacja zaleceń zawartych w dokumentach wydawanych przez Poradnię. |
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji – 60-90 min. |
2. |
Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży związane z izolacją oraz stanem epidemii. |
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji – 60-90 min.
|
3. |
Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
|
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji – 60-90 min. |
4. |
Praca z uczniem przejawiającym zaburzenia zachowania w środowisku szkolnym i rodzinnym.
|
grupowe
|
nauczyciele |
Czas realizacji – 60 -90 min. |
5.
|
|
|
|
|
6.
|
|
grupowe
|
nauczyciele |
Czas realizacji – 60 -90 min. |
|
|
|
|
– 4 godziny x 60 min. |
8.
|
Interwencja w sytuacji podejrzenia krzywdzenia dziecka - część II |
grupowe
|
nauczyciele, pedagodzy szkolni, którzy ukończyli cz. I „Rozpoznawanie krzywdzenia dziecka” |
Czas realizacji programu – 4 godziny x 60 min. |
9. |
Dziecko z chorobą przewlekłą w szkole.
|
grupowe
|
nauczyciele |
Czas realizacji – 60 -90 min. |
10. |
Praca z uczniem z zaburzeniami lękowo – depresyjnymi.
|
grupowe
|
nauczyciele |
Czas realizacji – 60 -90 min. |
11. |
Praca z uczniem z autyzmem i zespołem Aspergera. |
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji – 60 -90 min. |
12. |
Sieci współpracy dla specjalistów szkolnych, logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów. |
grupowe
|
pedagodzy szkolni, logopedzi, terapeuci, psycholodzy. |
Spotkania zgodnie z harmonogramem. |
13.
|
Gotowość szkolna. |
grupowe |
nauczyciele oddziałów przedszkolnych (roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne) |
Czas realizacji – 60 -90 min. |
14. |
Nowe narkotyki - co należy o nich wiedzieć?
|
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji – 60 -90 min. |
15. |
Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów. |
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji – 60 -90 min.
|
16. |
Działania wychowawcze szkoły. Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły – założenia. |
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji – 60 -90 min. |
17. |
Diagnoza potrzeb szkoły/przedszkola w ramach wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań. |
indywidualne/grupowe |
dyrektorzy szkół, przedszkoli i placówek/ nauczyciele |
Spotkania zgodnie z harmonogramem. |
18.
|
Konsultacje. |
indywidualne |
|
Według potrzeb. |
TEMATY SPOTKAŃ Z RODZICAMI W SZKOŁACH I PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH
Lp. |
Temat spotkania |
Forma zajęć |
Adresat |
Uwagi |
1. |
Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych. |
grupowe
|
rodzice |
Czas realizacji – 45 min. |
2. |
Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności dziecka. |
grupowe
|
rodzice |
Czas realizacji – 45 min. |
3.
|
Zaburzenia odżywiania – jak rozpoznać i reagować? |
grupowe
|
rodzice |
Czas realizacji – 45 min. |
4.
|
Jak motywować nastolatka do nauki? |
grupowe |
rodzice |
Czas realizacji – 45 min. |
5.
|
Kilka słów o komunikacji |
grupowe |
rodzice |
Czas realizacji – 45 min. |
6. |
Mały terrorysta, czyli o dziecięcych atakach złości. |
grupowe |
rodzice dzieci 0-3 lata |
Czas realizacji – 60 min. |
7. |
Uzależnienia behawioralne – zakupoholizm, fonoholizm w dobie pandemii. |
grupowe |
rodzice dzieci w wieku nastoletnim |
Czas realizacji – 60 min. |
8.
|
Kiedy dziecko się boi. Wskazówki dla rodziców dzieci z zaburzeniami lękowymi. |
|
|
Czas realizacji – 60 min.. |
9. |
Jak wspierać dzieci/nastolatków przeżywających trudności po doświadczeniach związanych z sytuacją pandemii. |
grupowe |
rodzice
|
Czas realizacji – 60 min.. |
10. |
Zapobieganie trudnościom w nauce. |
grupowe |
rodzice
|
Czas realizacji – 60 min.. |
11. |
Co zrobić, aby stopnie nie były celem edukacji? |
grupowe |
rodzice
|
Czas realizacji – 60 min.. |
12. |
|
indywidualne
|
rodzice
|
Wg potrzeb, po uzgodnieniu terminu wizyty w Poradni |
Zmodyfikowana Oferta opracowana na zebraniu Rady Pedagogicznej w dniu 31.08.2021r.
Powyższa oferta jest propozycją Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Zwoleniu.
Po uzgodnieniu istnieje możliwość realizacji zaproponowanych przez Państwa tematów spotkań.