Oferta Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Zwoleniu
na rok szkolny 2022/2023
OFERTA ZAJĘĆ DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Lp. |
Tytuł zajęć |
Forma zajęć |
Adresat |
Uwagi |
1. |
Bezpieczeństwo w Internecie. |
grupowe
|
uczniowie szkół podstawowych |
Zajęcia realizowane na terenie placówek. Czas realizacji - 45 min. |
2. |
„Czarne fale”- zajęcia profilaktyczne dla młodzieży na temat depresji. |
grupowe
|
uczniowie szkół ponadpodstawowych
|
Zajęcia realizowane na terenie placówek. Czas realizacji - 45 min. |
3. |
„Trening pewności siebie” – program dla dzieci doświadczających przemocy rówieśniczej. |
grupowe |
uczniowie w wieku 9-14 lat |
Zajęcia realizowane na terenie Poradni. Czas realizacji - 4 x 90 min. |
4. |
Zajęcia integrujące grupę klasową - budowanie relacji interpersonalnych.
|
grupowe |
uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
Zajęcia realizowane na terenie placówek. Czas realizacji 4x45 min. |
5. |
Radzenie sobie ze stresem, lękiem, redukowaniem napięć.
|
grupowe |
uczniowie szkół ponadpodstawowych |
Zajęcia realizowane na terenie placówek. Czas realizacji - 45 min. |
6. |
Motywowanie do nauki – jak uczyć się efektywnie?
|
grupowe |
uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
Zajęcia realizowane na terenie placówek. Czas realizacji - 45 min. |
7. |
Trening kompetencji społecznych dla dzieci nieśmiałych. |
grupowe |
uczniowie szkół podstawowych |
Zajęcia realizowane na terenie Poradni po zebraniu grupy. |
8. |
Bądź kumplem, nie dokuczaj.
|
grupowe |
uczniowie pierwszego etapu edukacyjnego |
Zajęcia realizowane na terenie placówek. Czas realizacji - 2x45 min. |
9. |
Profilaktyka zdrowia psychicznego - jak dbać o siebie?
|
grupowe |
uczniowie szkół podstawowych |
Zajęcia realizowane na terenie placówek. Czas realizacji - 2x45 min. |
10. |
Konsultacje psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne.
|
indywidualne |
na bieżąco, według zapotrzebowania |
Realizacja na terenie PP-P. |
11. |
Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna. |
indywidualne |
dzieci i uczniowie wszystkich szkół |
Realizacja na terenie PP-P. |
12.
|
Terapia psychologiczna indywidualna/grupowa dla dzieci i młodzieży. |
indywidualne/ grupowe |
na bieżąco, według zapotrzebowania |
Realizacja na terenie PP-P. |
13. |
Terapia pedagogiczna. |
indywidualne/ grupowe |
na bieżąco, według zapotrzebowania |
Realizacja na terenie PP-P. |
14. |
Terapia logopedyczna.
|
indywidualne |
na bieżąco, według zapotrzebowania |
Realizacja na terenie PP-P. |
15. |
Pomoc w wyborze kierunku kształcenia. |
indywidualne |
na bieżąco, według zapotrzebowania |
Realizacja na terenie PP-P.
|
16.
|
Badania przesiewowe SRD. |
indywidualne |
kwiecień – maj oddziały przedszkolne, klasy I szkół podstawowych |
Realizacja na terenie placówek lub w Poradni. |
17.
|
Przesiewowe badania słuchu. |
indywidualne |
na bieżąco, według zapotrzebowania |
Realizacja na terenie placówek lub w Poradni |
OFERTA DLA RAD PEDAGOGICZNYCH
Lp. |
Temat szkolenia |
Forma zajęć |
Adresat |
Uwagi |
1. |
Rola zmysłów w uczeniu się dziecka/ucznia. |
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
2. |
Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. |
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
3. |
Uzależnienia współczesnego świata. Jak chronić przed nimi uczniów? |
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
4. |
Jak rozwijać kreatywność u uczniów?
|
grupowe
|
nauczyciele |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
5.
|
Budowanie poczucia własnej wartości. Jak wzmacniać samoocenę uczniów? |
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
6. |
Jak wspierać dzieci w radzeniu sobie z lękiem? |
grupowe |
nauczyciele oddziałów przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
7. |
Jak pomóc dzieciom zrozumieć autyzm? |
grupowe
|
nauczyciele |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
8.
|
Lęk społeczny i specyficzne fobie u dzieci i młodzieży. |
grupowe
|
nauczyciele |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
9. |
Uczeń przewlekle chory w szkole.
|
grupowe
|
nauczyciele |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
10. |
Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych. Czym jest i jak mu przeciwdziałać? |
grupowe
|
nauczyciele |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
11. |
Praca z uczniem z autyzmem i zespołem Aspergera. |
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
12.
|
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny. |
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
13. |
Funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej w przedszkolu. |
grupowe
|
nauczyciele oddziałów przedszkolnych |
Spotkania zgodnie z harmonogramem. |
14.
|
Dziecko/uczeń z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu/szkole |
grupowe |
nauczyciele |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
15. |
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w przedszkolu. |
grupowe |
nauczyciele oddziałów przedszkolnych |
Czas realizacji: 60 - 90 min. |
16. |
Diagnoza potrzeb szkoły/przedszkola w ramach wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań. |
indywidualne/grupowe |
dyrektorzy szkół, przedszkoli i placówek/ nauczyciele |
Spotkania zgodnie z harmonogramem. |
17.
|
Sieci współpracy dla specjalistów szkolnych, logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów. |
indywidualne |
sieci współpracy dla specjalistów szkolnych, logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów |
Według potrzeb. |
TEMATY SPOTKAŃ Z RODZICAMI W SZKOŁACH I PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH
Lp. |
Temat spotkania |
Forma zajęć |
Adresat |
Uwagi |
1. |
Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych. |
grupowe
|
rodzice |
Czas realizacji – 45 min. |
2.
|
Zaburzenia odżywiania – jak rozpoznać i reagować? |
grupowe
|
rodzice |
Czas realizacji – 45 min. |
3.
|
Jak motywować nastolatka do nauki? |
grupowe |
rodzice |
Czas realizacji – 45 min. |
4.
|
Kilka słów o komunikacji. |
grupowe |
rodzice |
Czas realizacji – 45 min. |
5. |
Mały terrorysta, czyli o dziecięcych napadach złości |
grupowe |
rodzice dzieci 0-3 lata |
Czas realizacji – 60 min. |
6. |
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej.
|
grupowe |
rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym |
Czas realizacji – 60 min. |
7.
|
Kiedy dziecko się boi. Wskazówki dla rodziców dzieci z zaburzeniami lękowymi. |
grupowe |
rodzice
|
Czas realizacji – 60 min. |
8. |
Po co dzieciom granice? |
grupowe |
rodzice
|
Czas realizacji – 60 min. |
9. |
Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. |
grupowe |
rodzice
|
Czas realizacji – 60 min. |
10. |
Rola rodziny w kształtowaniu systemu wartości u dzieci. |
grupowe |
rodzice
|
Czas realizacji – 60 min. |
11. |
Wpływ rodziców na poczucie własnej wartości dziecka. |
grupowe |
rodzice
|
Czas realizacji – 60 min. |
12. |
Wpływ postaw rodzicielskich na rozwój osobowości dzieci i młodzieży.
|
grupowe |
rodzice
|
Czas realizacji – 60 min. |
13. |
Uzależnienia współczesnego świata. Jak chronić przed nimi dzieci?
|
grupowe |
rodzice dzieci w wieku nastoletnim |
Czas realizacji – 60 min. |
14. |
Konsultacje dotyczące problemów wychowawczych, dydaktycznych i rozwojowych. |
indywidualne |
rodzice |
Wg potrzeb, po uzgodnieniu terminu wizyty w Poradni. |
OFERTA ZAJĘĆ, WARSZTATÓW DLA RODZICÓW NA TERENIE PORADNI LUB SZKOŁY/PLACÓWKI PO ZEBRANIU GRUPY
Rok szkolny 2022/2023
Lp. |
Tytuł zajęć |
Forma zajęć |
Adresat |
Uwagi |
1. |
,,Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły." - zajęcia dla rodziców dzieci w młodszym wieku szkolnym – program rekomendowany. |
grupowe (do 6 osób)
|
rodzice |
Czas realizacji – 10 spotkań x 3-4 godziny.
|
2. |
„Rodzeństwo bez rywalizacji” - zajęcia dla rodziców - program rekomendowany. |
grupowe (do 6 osób) |
rodzice |
Czas realizacji – 10 spotkań x 3-4 godziny. |
3. |
,,Jak mówić do nastolatków żeby nas słuchały, jak słuchać żeby z nami rozmawiały” - zajęcia dla rodziców nastolatków – program rekomendowany. |
grupowe (do 6 osób) |
rodzice |
Czas realizacji – 10 spotkań x 3-4 godziny.
|
4. |
„Bez klapsa”- zajęcia dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym. |
grupowe (do 6 osób) |
rodzice dzieci 0-6 lat |
Czas realizacji – 6 spotkań x 2 godziny. |
5. |
Program Wzmacniania Rodziny - program rekomendowany.
|
grupowe (do 6 osób) |
rodzice dzieci w wieku 10-14 lat |
Czas realizacji – 7 spotkań x 2 godziny. |
6. |
„Trening pewności siebie” – program dla dzieci doświadczających przemocy rówieśniczej – moduł dla rodziców. |
grupowe (do 6 osób) |
rodzice dzieci w wieku 8-14 lat |
Czas realizacji – 2 spotkania x 2 godziny |
Zmodyfikowana Oferta opracowana na zebraniu Rady Pedagogicznej w dniu 29.08.2022r.
Powyższa oferta jest propozycją Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Zwoleniu.
Po uzgodnieniu istnieje możliwość realizacji zaproponowanych przez Państwa tematów spotkań.